A peu i en btt per Sarral

L'Ajuntament presenta un col·leccionable de 8 rutes pel terme de Sarral

Aquest diumenge a la una del migdia el Casal d'Avis de Sarral acollirà la presentació d'un col·leccionable de 8 rutes a peu i en BTT per Sarral i el seu terme. Sarral, patrimoni i natura és el títol genèric que aplega uns itineraris de gran riquesa paisatgística que s'aniran editant i marcant al llarg del trienni 2013-2015: ruta del vi i de l'artesania, ruta de la Vallcervera, ruta de l'Anguera, ruta de les barraques de pedra seca, ruta del mas del Sanahüja, ruta de les coves, ruta del Cogulló i ruta de les pedanies. Els itineraris, a més, estan agrupats per grau de dificultat, des d'un passeig planer de 2,5 km al voltant del camí de l'Horta fins a rutes amb un desnivell considerable i de distàncies que volten els 25 km. Gràcies al suport de la Diputació de Tarragona i el Consell Comarcal de la Conca de Barberà, l'Ajuntament lliurarà aquest diumenge els quadríptics dels dos primers recorreguts i la carpeta per guardar la col·lecció. Un refrigeri amb cava Portell clourà l'acte de presentació.

Església, celler, alabastre i ermita

Un dels elements que més crida l'atenció dels quadríptics que s'han començat a editar és la inclusió de l'apartat Per saber-ne més, un espai on s'expliquen els llocs amb més potencial turístic de la Vila de Sarral. En les rutes 1 i 2, els elements destacats són l'església barroca de Santa Maria, el celler modernista de Pere Domènech i Roure, l'únic museu de l'alabastre de Catalunya i l'ermita dels Sants Metges. Precisament, d'aquest darrer monument es publiquen algunes de les fotografies més creatives de Josep Bou. El detall dels plànols i de les rutes, amb la inclusió de l'altimetria i consells tècnics, són altres elements destacats d'aquests itineraris que es començaran a senyalitzar la primavera de 2013.

Enllaç a Wikiloc (Rutes i punts d'interès GPS)

SARRAL, PATRIMONI I NATURA

Sarral, Patrimoni i Natura (resum de les vuit rutes)

• RUTA 1, DEL VI I DE L'ARTESANIA