«Vilatà o vilatana de l’any», un joc de pistes per descobrir Sarral

17/11/2021 Actualitat

«Vilatà o vilatana de l’any», un joc de pistes per descobrir Sarral

La regidoria de Joventut de l’Ajuntament de Sarral organitza, conjuntament amb l’àrea del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, un joc de pistes que vol incentivar els coneixements sobre el municipi. «Vilatà o vilatana de l’any de Sarral» es celebrarà el proper 27 de novembre a la tarda, amb dues categories: la infantil (fins a 12 anys i acompanyats d’una persona adulta) i la juvenil fins als 30 anys. La gimcana recorrerà diferents indrets de Sarral, en els quals els grups - d’un màxim de 6 participants -  hauran de respondre preguntes sobre el poble. A més respostes encertades, més punts. Tots els participants del grup guanyador de cada categoria rebran un premi: entrades pel Salting de Reus, en la categoria infantil, i a Port Aventura per la juvenil. Les places són limitades i les inscripcions ja estan obertes per WhatsApp al 606 303 917 i a https://ja.cat/vilatadelanysarral21.

Eduard Saltó, regidor de Joventut, explica: «Amb aquesta i altres activitats que continuarem fent pretenem activar la participació de la gent jove de Sarral, d’una forma divertida, fomentant les relacions intergeneracionals i la descoberta i el coneixement sobre el nostre poble».

Aquest novembre, des de Joventut s’ha organitzat una passejada de descoberta pel terme en fer-se fosc per identificar fauna nocturna. Els quaranta participants van gaudir després d’una observació astronòmica al refugi de l’Ermita dels Sants Metges. L’activitat va tenir lloc el 12 de novembre i va anar a càrrec d’Alexandre Bonanit, amb explicacions científiques sobre l’univers i també de mitològiques. La vetllada es va rematar amb un sopar d’entrepà i copa de vi de la varietat trepat local, oferts per l’Ajuntament de Sarral.

També, i emmarcada en la celebració de Tots Sants, la regidoria de Joventut en col·laboració amb l’àrea del Consell Comarcal va organitzar una ruta guiada per l’historiador Damià Amorós al cementiri municipal. Dirigida als joves, es va repassar la història de les tombes dels «americanos» i de les treballades làpides d’alabastre -l’artesania local emblemàtica de Sarral - del recinte.