Victòria Cañís és escollida alcaldessa per majoria absoluta i es compromet a seguir «treballant, treballant i treballant»

02/08/2021 Actualitat

En un bonic i emotiu acte, celebrat a l’Ajuntament de Sarral aquest divendres passat al vespre, Victòria Cañís va ser escollida nova alcaldessa de Sarral. És la primera que ha tingut el municipi en 900 anys d’història, tal i com ella mateixa va recalcar en el seu discurs d’investidura. Cañís (ERC) va rebre el simbòlic bastó d’alcaldessa de la mà del seu immediat antecessor, Jaume Fornés (FIC), en virtut de l’acord de govern signat pels dos partits a inici de l’actual legislatura.

La nova alcaldessa va rebre els vots dels cinc regidors del govern, mentre que l’oposició (Junts per Catalunya) va presentar el seu portaveu Josep Amill com a candidat a l’alcaldia, i els seus quatre regidors van votar contra l’elecció de Cañís. La sessió extraordinària es va celebrar a la sala de plens, plena de públic fins on les mesures de prevenció de la Covid-19 autoritzaven. Amics, familiars i convidats institucionals, entre els quals la nova presidenta del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, Carme Pallàs.

L’alcalde sortint, Jaume Fornés, va destacar en el seu comiat del càrrec: «Agraeixo la col·laboració i l’ajuda de totes els companys i companyes de la corporació. Han estat dos anys molt durs, la major part del temps en pandèmia. Però tot i així no hem parat de treballar per un Sarral millor, tenint també sempre en compte els nuclis agregats de Montbrió de la Marca i Vallverd». Fornés va felicitar la nova alcadessa, amb qui es va comprometre a «estar sempre al teu costat per treballar i tirar endavant qualsevol iniciativa per un Sarral millor».

La nova alcadessa, Victòria Cañís, va destacar: «Estic orgullosa i decidida a representar a totes les dones del nostre municipi que mai han tingut l’oportunitat d’expressar les seves pors, angoixes i somnis, i també a tots els nostres vilatans». Cañís va detallar que els propers dos anys «farem com fins ara: treballar,treballar i treballar per un Sarral, Valverd i Montbrió obert a la seva gent, net, ecològic i sostenible, millorant els seus carrers, places, parcs i llums. Som clars, transparents i accessibles. L’Ajuntament és obert a tothom». Com a projectes més immediats, el govern de coalició que Cañís encapçala preveu noves millores a l’escola, als serveis bàsics, en carrers, a les connexions al polígon industrial, habitatges per a joves i suport a les entitats, entre altres.