Sarral engega els tràmits per a la construcció d’una depuradora d’aigües residuals

06/04/2022 Actualitat

L’Ajuntament de Sarral ha posat a exposició pública el projecte constructiu d’una depuradora d’aigües residuals, que finança íntegrament l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), amb un cost de 3.453.000 euros. La instal·lació se situarà en una parcel·la del polígon industrial La Plana de Sarral i a la vora del riu Anguera. La previsió és que estigui en funcionament en un termini màxim d’un any i mig. La depuradora donarà servei a tot el poble. En una segona fase, l’ACA s’ha compromès amb el govern municipal a fer dues depuradores més a les pedanies de Vallverd i de Montbrió de la Marca.

L'alcaldessa, Victòria Cañís, explica: «Es tracta d’una instal·lació imprescindible pel que suposa de millora del medi natural del nostre municipi. Especialment pels ecosistemes fluvials, que són sistemes fràgils que s’han de  preservar, i també com a garantia de salut pels ciutadans».

El projecte coincideix amb un altre de relacionat amb l’abastament d’aigua, que els darrers mesos ha estat problemàtic a Sarral a causa de la greu sequera que ha patit el país. Per a usos de boca, Sarral s’abasteix solament de les seves fonts i pous naturals. El 2001, l'Ajuntament de Sarral va pagar íntegrament la portada d’aigua que gestiona el Consorci d’Aigües de Tarragona (CAT) des del municipi veí de Cabra del Camp fins al polígon industrial de Sarral, amb un cost de 136.000 euros. Aquest 2022 s’ha projectat una segona portada d’aigües a la comarca i fins al municipi veí de Forès, que s’executarà com a màxim a l’acabar el 2023. Les obres començaran el gener de l’any vinent i conduiran l’aigua des del polígon industrial de Sarral i, tot creuant el poble, enfilaran fins a Forès. La primera fase d’aquest projecte del Consell Comarcal de la Conca de Barberà té un cost d’uns quatre milions, dels quals l’Ajuntament de Sarral n’assumirà 76.217 euros.

L'alcaldessa Cañís explica: «El nord de la Conca de Barberà té greus problemes d’abastament d’aigua i per nosaltres és una qüestió de solidaritat evident facilitar ara aquesta obra, que d’altra banda és possible gràcies al primer tram que Sarral ja va fer el 2001. A banda i com hem pogut constatar tothom aquests darrers mesos, la crisi climàtica aguditza la sequera i Sarral no en queda pas al marge. Així, l’acord amb el CAT és que  podrem proveir-nos també d’aquesta aigua per abastir zones del municipi en cas de necessitat».