Sarral celebrarà la revetlla de Sant Joan amb foguera col·lectiva, sopar popular i música

27/06/2022 Actualitat

El foc portat des de cim del Canigó tornarà a encendre la foguera de la revetlla de Sant Joan a Sarral. La flama s’anirà a recollir a la tarda a l’Espluga de Francolí, en l’acte organitzat per Òmnium Cultural. A les 9 de la nit, es preveu que arribi a Sarral, on des de l’Ajuntament sortirà “el Joan més gran” – enguany, el veí Joan Vila Pintó – acompanyat de la comitiva municipal i la Colla Gegantera, Grallers i Tambors de Sarral. Portaran la flama per a l’encesa i la crema davant del pavelló poliesportiu. A continuació, a la plaça del Mercat es celebrarà un sopar popular, en el qual participaran uns 250 participants.

L’Ajuntament de Sarral i l’entitat SarralFest organitzen la festa, que a la mitjanit repartirà coca de Sant Joan a tothom que s’hi acosti. Just després començarà la part més musical de la revetlla, amb el grup Allioli. La nit més curta de l’any la tancarà el DJ Flasher.

L’alcaldessa de Sarral, Victòria Cañís, explica: “Estem molt contents de poder viure un any més la revetlla, que compta amb la participació de molts veïns i veïnes. Enguany i a causa de la sequera i l’alt risc d’incendi, recomanem més que mai que els petards es llencin lluny dels sembrats i els arbres. També que se’n faci un ús assenyat i lluny de la zona urbanes, on el soroll pot espantar criatures i animals domèstics. També recordem que està prohibit fer fogueres particulars i llençar coets pel mateix risc d’incendi”.