Sarral celebra el 8 de Març amb una obra de teatre feminista i la lectura d’un manifest

02/03/2021 Actualitat

Aquest cap de setmana, Sarral celebrarà el 8 de Març, el Dia Internacional de la Dona Treballadora, amb activitats de promoció de les polítiques d’igualtat de gènere. Els actes estan organitzats pel consistori sarralenc: «El compromís que assumim fermament és amb la defensa de la igualtat de les dones i en tots els àmbits de la vida. És alhora un compromís per una societat més justa, equitativa i al final més pròspera per a tothom, homes i dones. Com encara ens recorden realitats com la violència masclista - que no són res més que el vessant més tràgic d’una situació històrica de sotmetiment de les dones -  si bé es va avançant, queda molt per fer. El compromís tant d’institucions com de persones ha de ser quotidià», afirma la regidora de Suport a les Dones, Victòria Cañís.

En aquesta direcció, aquesta regidoria juntament amb la d’Igualtat estan preparant una setmana d’activitats diverses per aquesta primavera. Inclouran tallers, conferències i actes que tenen com a objectiu l’impuls a les polítiques d’igualtat i la lluita contra el sexisme.

L’espectacle teatral que es podrà veure el dissabte dia 6 és «Ai cony! Un monòleg d’amor, humor i ovaris», a càrrec de la companyia Teatre de Maleta. Protagonitzat per Eva Barceló i dirigida per Gabriel Córdoba tracta, a través de l’humor, la relació entre homes i dones i la situació femenina en l’actualitat. L’espectacle es representarà a les 7 de la tarda a la Sala Recreativa de Sarral, amb una entrada de cinc euros i amb reserva prèvia a l’Ajuntament, trucant-hi o enviant un correu electrònic. A banda, també es prepara una manifest que es llegirà al mateix Ajuntament sense públic, a causa de la pandèmia, i es difondrà el mateix 8 de Març a través de les xarxes socials del consistori.