Sarral activa la recollida de material mèdic, roba i aliments per enviar a Ucraïna

28/02/2022 Actualitat

Al municipi de Sarral, on hi viuen unes 1.600 persones, hi ha empadronats 64 veïns i veïnes de nacionalitat ucraïnesa. La majoria treballen a alguna de les diverses empreses d’aquest municipi de la Conca de Barberà. La majoria d’ucraïnesos provenen d’una mateixa zona propera, frontera de Polònia i que, per tant, queda més allunyada de l’epicentre del conflicte bèl·lic més dur. El govern municipal, i també membres de l’oposició, van celebrar ahir una reunió amb la comunitat ucraïnesa, a la qual van assistir una vintena de persones.

L’alcaldessa de Sarral, Victòria Cañís, explica: «La gent ens ha començat a enviar missatges per tal d’activar la solidaritat. I n’estem més que disposats, perquè aquesta guerra ens interpel·la a totes. Però primer volíem saber quines eren les necessitats i, alhora, manifestar directament la nostra solidaritat amb els veïns de Sarral que són ucraïnesos. Estan patint per tota la situació i perquè tenen familiars directes i propers al país».

A la trobada, celebrada al Casal de la Gent Gran, també hi van assistir representants de l’Escola Salvador Ninot, així com ciutadans de Sarral amb ànims de donar suport. Finalment, es va decidir que els propers dies s’iniciarà la recollida de material mèdic, roba, menjar durador i productes higiènics. «Des de l’Ajuntament avui ens posarem en contacte amb el consolat d’Ucraïna, per veure com estan canalitzant aquest ajut», explica Cañís. Els punts de recollida de material són el Casal de la Gent Gran, a les tardes, i l’Escola Salvador Ninot, als matins.

De la seva banda, l’Ajuntament de Sarral farà un donatiu de 2.000 euros per a comprar  material que es necessiti. El consistori també mirarà si pot tramitar, amb la resta d’administracions, la sol·licitud per poder acollir a dues famílies amb canalla, que li ha fet la comunitat ucraïnesa a Sarral.