Homenatge al pintor Palau Ferré i l’arquitecte Puig Torné al Centre Obert d’Arquitectura

29/03/2022 Actualitat

L’Ajuntament de Sarral va participar, aquest dilluns passat, en una taula rodona en el marc de la commemoració del centenari del naixement del pintor cubista montblanquí Maties Palau Ferré, celebrada al Centre Obert d’Arquitectura (COA) a Barcelona. L’acte es va centrar en recordar l’amistat que l’artista va tenir amb l’arquitecte sarralenc Josep Puig Torné. El 1959, les dues personalitats van col·laborar en un projecte icònic a la Seu d’Urgell i, a més, un dels pocs retrats a l’oli que l’artista pinta al llarg de la seva trajectòria, és a l’esposa de l’arquitecte, Elisa Rojas. Una mostra de l’amistat que es professaven.

Maties Palau Ferré (1921-2000) va ser un pintor, escultor i ceramista, molt influït pel cubisme picassià, per la Barcelona dels Salons d’Octubre i pels anys viscuts a París, a la dècada dels cinquanta i la dels seixanta. De la seva banda, Josep Puig Torné (Sarral, 1929 – Barcelona, 2020) és un dels referents de l’arquitectura moderna a Catalunya.  Entre les seves construccions destaquen la seu del diari Tele-/eXpres, apartaments a Salou, el noviciat de la Sagrada Família de la Seu d’Urgell, així com l’edifici del nou Ajuntament de Sarral i l’ermita del Sants Metges Cosme i Damià.

L’acte de record i homenatge al COA va estar presidit per l’alcaldessa de Sarral, Victòria Cañís, i hi van participar Damià Amorós Albareda, historiador de l’art i museòleg, Elisa Puig, arquitecta i filla de Puig Torné, i Rosa de les Neus Marco-Palau, doctora en Comunicació i besneboda de Palau Ferré. La taula va ser moderada per Gina Driéguez, historiadora de l’art. L’alcaldessa de Sarral va mostrar la satisfacció del consistori per aquesta nova mostra d’estima i respecte a Puig Torné: «Estem molt contents que es torni a destacar el seu paper en l’arquitectura contemporània. En aquesta ocasió d’una forma especialment emotiva, ja que els dos artistes a més de bons amics eren conquencs. Des del govern municipal, seguim treballant per tenir a punt una ruta Puig Torné que permeti donar encara més visibilitat a la seva obra, de la qual Sarral n’és un dels màxims exponents».

Podeu visualitzar l'acte al següent enllaç: https://youtu.be/XcuuC9oqIj0