El sarralenc Martí Rull, director d’Europastry, dóna el tret de sortida a la Festa Major amb el tradicional pregó

02/08/2021 Actualitat

Aquests dies i fins diumenge, Sarral viu la seva Festa Major amb alegria i gaudint d’espectacles que apleguen amics i veïnat, malgrat la pandèmia, i seguint amb totes les mesures de prevenció. El tret de sortida oficial va ser diumenge passat a la nit, amb el pregó, que va tornar a ser un dels actes més concorreguts. Enguany, el sarralenc Martí Rull Cardó, el director gerent de la planta d’Europastry va ser-ne el pregoner. La planta de productes de brioixeria i pa és la més gran del grup, que actualment formen més de 5.000 treballadors en 22 plantes a diversos països i factura uns 800 milions.

Martí Rull va fer un emotiu pregó, recordant la infantesa a la vila, quan se’l coneixia solament com al «petit de cal Mas del Biel», i la seva trajectòria de 29 anys a Europatry a Sarral, planta que des de fa cinc anys dirigeix. Les darreres ampliacions de la fàbrica sarralenca van ser el 2019 i just l’any passat, amb la creació de la línia de DOTS. Ampliacions que sumen una inversió de 60 milions i han creat 166 nous llocs de treball. «Només desitjo que aquest equip que formen el poble de Sarral i Europastry perduri per molts anys i continuï donant fruits», va dir Rull.

De la seva banda, l’alcaldessa Victòria Cañís va agrair que Europastry fes arribar DOTS durant el cap de setmana al punt d’avituallament de l’incendi de Santa Coloma de Queralt, i va remarcar el que la planta «aporta a la nostra vila: feina, gent, noves famílies i una estabilitat econòmica que és bona pel nostre municipi». El pregó va estar acompanyat pels gegants, els capgrossos i els grallers de Sarral, i al final de l’acte es va obsequiar amb DOTS els prop de 200 assistents.

D’altra banda, durant el cap de setmana també es va presentar el llibre de Maria Dolors Canela i Barrabeig «Laberint de Quimeres», i també es va celebrar una concentració de cotxes esportius. Durant aquesta setmana els actes es concentraran sobretot al vespre, amb espectacles a la fresca, cinema i havaneres. El cap de setmana tornarà a sortir el seguici popular, i es podrà gaudir de balls i concert amb l’Orquestra Selvatana, l’Stromboli Jazz Band, teatre, titelles i es rematarà amb el tradicional castell de focs diumenge a la nit.