El concert de l’Escolania de Montserrat reobre la celebració dels cinquanta anys de la restauració de l’Ermita dels Sants Metges de Sarral

01/06/2021 Actualitat

El prestigiós Cor de l’Escolania del Monestir de Montserrat va encetar amb un gran concert els actes de celebració del mig centenari de la restauració de l’Ermita dels Sants Metges de Sarral, el passat divendres al vespre. L’actuació s’havia hagut d’ajornar tres cops a causa de la pandèmia i ara finalment s’ha pogut celebrar, amb un 70% d’aforament i mesures de separació dels assistents per bombolles. La vetllada musical ha estat d’alt voltatge emotiu i cultural i ha tingut lloc a l’església parroquial de Santa Maria de Sarral.

Totes les entrades a la venda, unes 400, feia dies que s’havien exhaurit i fins i tot va assistir-hi públic vingut expressament d’Alemanya i França que segueixen habitualment l’Escolania i no volien perdre’s l’oportunitat de tornar a escoltar els 42 infants que formen el cor. Els quinze euros de l’entrada aniran destinats, íntegrament, a fer més treballs de millora a l’ermita.

Aquest cor de veus blanques és un dels més antics d’Europa, amb una tradició de set segles dedicats a la música litúrgica i dirigit per Llorenç Castelló. El concert a l’església de Sarral, amb l’altar presidit per les imatges de Sant Cosme i Sant Damià i de la Verge de Montserrat, va constar de dues parts durant les quals el cor va interpretar música litúrgica i popular. L’alcalde, Jaume Fornés, explica: «Amb el patronat de l’ermita, volíem encetar la celebració del mig centenari amb un gran acte i així ha estat: un concert de luxe. Les veus del cor benedictí omplien d’emocions tota l’església. No oblidarem la vetllada, perquè ha estat preciosa. Volem agrair a tothom que ha col•laborat per fer-la possible». El concert l’ha organitzat el patronat de l’ermita, l’Ajuntament de Sarral i hi han col•laborat la junta del Casal d’Avis així com la família d’Oriol Torrell, sarralenc i membre del cor durant cinc anys i fins el curs passat. A més, ha comptat amb un ajut econòmic de la Diputació de Tarragona.