El CEIP Salvador Ninot de Sarral comença el curs amb millores destacades a les instal·lacions

21/09/2021 Actualitat

Els alumnes de primer i cinquè de Primària del Col·legi Públic Salvador Ninot han arrencat el curs amb les aules remodelades. Concretament, s’ha substituït l’antic sostre de canyís de guix  - que s’ha enderrocat manualment -  per un de pladur, amb aïllament tèrmic de fibra de vidre tèxtil. També s’han modernitzat i substituït les instal·lacions d’electricitat i l’enllumenat i finalment, s’ha pintat. La rehabilitació ha tingut un cost de 26.763 euros, que ha assumit el departament d’Ensenyament íntegrament. L’Ajuntament de Sarral ha gestionat l’obra i ha pagat el nou mobiliari.

L’actual edifici de l’escola de Sarral es va aixecar fa més de 60 anys, i la rehabilitació que ara s’estrena se suma a la de dues altres aules, que també es van reformar a inici d’aquesta legislatura, aleshores assumint-ne a parts iguals el cost entre la conselleria i l’Ajuntament. El regidor d’Educació, Pau Moreno, explica: «Els serveis a la comunitat educativa són una prioritat per a nosaltres. Aquesta legislatura hem pogut avançar força en la millora de les instal·lacions del col·legi, que sempre necessita manteniment i reformes, però que des de fa força anys no havia tingut aquesta empenta».

A més de les quatre aules, també s’ha anivellat el camp de futbol per possibilitar la pràctica als alumnes, que ara es trobaven amb tolls i clots. S’hi ha delimitat amb una tanca de fusta i fet arribar l’aigua l’hort escolar, s’ha emprès la reparació de la sortida de fums de la calefacció i s’han instal·lat tres passos a nivell elevats per obligar els vehicles a reduir la velocitat en creuar per la zona de pas de la canalla.

Aquesta legislatura, la regidoria també preveu seguir amb les millores al Salvador Ninot. Concretament, tancant la zona de serveis on s’allotja la caldera, substituint la porta d’accés al carrer per una de corredissa per tal de millorar la seguretat; la reparació de les escales exteriors i, al camp de futbol, es preveu reformar-ne el mur i instal·lar una porta d’accés nova.